- - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Martine Gool - WaarBenJij.nu - - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Martine Gool - WaarBenJij.nu

-

Blijf op de hoogte en volg Martine

16 Augustus 2017 | Curaçao, Willemstad

Mijn zevende week is alweer ingegaan. Aankomende Donderdag is het dus precies 7 weken geleden dat ik aankwam op dit wonderlijke eiland. Wat ik er graag even over wil zeggen is; vergeet wat ik eerst zei over de muggen. Afgelopen weken heeft het ’s nachts veel geregend en word het vochtiger. De muggen nu op dit moment zorgen ervoor dat ik af en toe vrijwillig en helemaal uit mezelf in een dwangbuis wil kruipen. Mijn psychische gesteldheid wanneer ik voor de zoveelste keer wakker word van het gezoem rond mijn oren gaat met de dag achteruit. En dan is het nog niet eens regenseizoen. Have mercy on my soul. Is ook wel mijn eigen schuld hoor. Mijn voorraad anti-muggenspray is inmiddels uitgebreid tot 6 bussen. Maar ik vergeet ze gewoon te gebruiken. En ja, ik blijf een Nederlander hé- altijd wat te zeiken.

Wie zijn hart op wil halen in de wondere onderwaterwereld zit hier helemaal op zijn plek. Zo ook ik. Daar mijn haar bijna afbreekt van uitdroging door de hoeveelheid zout die zich verzameld heeft in elke vezel en molecuul die een mens maar in zich kan hebben is het bewijs dat ik daar dus ook volop van geniet. Het blijft vreemd om in zulk helder water te zwemmen en toch elke keer zout te proeven waar je chloor verwacht. Of misschien komt het door mijn mentale achteruitgang van die muggen- wie zal het zeggen. Wat ook erg bijzonder blijft is het feit dat als je zwemt, je helemaal alleen lijkt te zijn, ook al is het water nog zo helder. Maar wanneer je weer vol goede moed je duikbril op je bakkes zet en onderwater kijkt, word je omringd met koralen, vissen, ongewervelden en weet ik het wat voor rare schepsels er hier eigenlijk rondzwemmen.

Wat ook leuk is om te vermelden, of wat in ieder geval voor jullie toch zeker een paar seconden leedvermaak oplevert, is het feit dat ik een redelijk bizarre aanvaring heb gehad met een grote leguaan. Begrijp me niet verkeerd, die beesten zijn leuk om naar te kijken, zolang ze me maar niet aanraken. Maar hé, ik zou Martine niet zijn als ik de pech niet had dat mijn grote vriend daar niet zo over dacht. Lig ik gewoon lekker te genieten van de zee en de zon op mijn strandbedje, komt er zo’n cheecky bastard die denkt dat ‘ie alles maar gewoon kan maken. Nietsvermoedend lig ik daar- komtie van achteren aangeslopen, onder mijn bedje door, om vervolgens in één sprong eens even te komen kijken wat er voor lekkers op mijn bedje ligt- ja, ik dus, danku- Vól tegen m’n voorhoofd. Wat er voor geluid uit mijn strot kwam zou zelfs NASA geen vergelijking mee kunnen maken. Misschien dat ET er raad mee weet met z’n ruimtevriendjes- anyway, lang verhaal kort- ik schrok me dus dood.

Vervolgens komt het wat ouder echtpaar dat een stukje verderop naast mij lag ook nog even met het prettige gegeven dat terwijl ik lekker lag te dommelen diezelfde cheeky bastard aan m’n tenen heeft lopen likken. Het is maar wat je lekker vindt, I don’t judge.

Goed, weer uitgelachen? Dankjewel.

  • 17 Augustus 2017 - 10:23

    Hennie:

    Leuk verhaal weer. Was inderdaad even schrikken maar ik heb er niet om gelachen hoor ook niet van die muggen ben je weer lekker mee. Groetjes

  • 17 Augustus 2017 - 11:46

    Opa En Oma:

    We hebben het een en ander gelezen wanneer ga je aan het werk het was leuk en niet leuk de koffer is gelukkig terecht heb je een leuk optrekje daar hier gaat alles goed en natuurlijk weer regen en wachten de volgende verslagen af groetjes van on

  • 17 Augustus 2017 - 11:46

    Opa En Oma:

    We hebben het een en ander gelezen wanneer ga je aan het werk het was leuk en niet leuk de koffer is gelukkig terecht heb je een leuk optrekje daar hier gaat alles goed en natuurlijk weer regen en wachten de volgende verslagen af groetjes van on

  • 17 Augustus 2017 - 14:47

    Louise:

    Haha Martine zie het helemaal voor me. Gaat de stage verder goed? Trouwens ze zeggen als je met ventilator aanslaapt je geen last hebt van de muggen vanwege de luchtstroom. Ideetje? Groetjes lieve meid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 11523

Voorgaande reizen:

29 Juni 2017 - 05 Februari 2018

Op naar Curacao!

09 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Ghana!

Landen bezocht: